人気ブログランキング | 話題のタグを見る

宮部みゆき:「レベル7」 / Miyuki Miyabe "Level 7"

やってきました、読書の夏!

名古屋からのバスを待つ間(23.00発)の為に、三省堂で文庫2冊、

それもぶあつーーーーーーいやつを選んで買いました。

1冊目がこれっす。宮部みゆき「レベル7」。

読むのに6時間くらいかかったかな・・・?

韓国料理屋で2時間、バスの待合室で1時間頑張って半分。

読後感といえば、まぁ、良くできたエンターテイメントでした。

3分の2読んだ辺りから、落ちが見えてきたので驚きもなし。(遅い)

ああ、やっぱこうなったかぁという軽い安心感で終わりました。

宮部みゆきの作品はこのほかに1冊しか読んだことないけど(「模倣犯」の映画は見た)

なんか、パっとしない印象をうける。

単にわたしが選ぶ本が微妙な作品だということか・・・?

世間の評判のワリに、いっつもつまんない気がする。

------------------------------------------------------------

While waiting the bus to back to home, I was reading a book.

I chose relatively thick one and started reading in Korean restrant in Nagoya.

"Level 7" by Miyuki Myabe. It took me 6hrs finishing this book.

Quite well made mistery entertament but not so moving or exciting.

Since around one third of the book I had already realised the trick.

So, after finishing, I just felt good cos my reasoning was correct.

I've read Myabe's two books but considering her reputation,

her works are not really interesting.
by odens_den | 2006-07-10 16:18 | 読書したいねん!


<< Today's Arden Torippy!!! (not... >>